Gietsel van een menselijke schedel gemaakt van epoxyhars en afgewerkt met een witte flexibele elastomeerlaag, waarvan de ogen gevuld zijn met een natuurlijke bladgoudblad van 24 karaat. De schedel is bevestigd aan een metalen bevestiging waarmee hij aan de muur kan worden vastgemaakt.Hier en in deze werken, hoewel de tijd door het gebruik van de schedel als een tijdloos, onveranderlijk en bevroren steun vast lijkt te liggen, lijkt de huid die erop ligt onbelemmerd te stromen. De tijdsperioden botsen en de duisternis van het idee dat men van de dood heeft, buigt onder de glans van dit materiaal dat naar keramiek neigt. Dit materiaal weerkaatst het licht net zoals deze gouden bladeren met fijn goud die het object meevoeren voorbij de tijd.Een kunstwerk is in wezen een ijdelheid. Het weerspiegelt de wens van de kunstenaar om zich te objectiveren om te overleven in de tijd en beantwoordt aan de ijdelheid van het idee van de demiurgische kunstenaar. Het geheugen is niet vastgelegd; het blijft in aangebouwde vorm, zonder zich ooit te bevestigen in een oneindigheid. Zijn verdwijning is zijn enige toevlucht.Internationale kunstenaar wiens werk gebaseerd is op de tweedeling tussen geheugen en vergeten. Het geheugen is wat mij betreft de essentiële... lees verder bij Catawiki
Veilingagenda gebruikt cookies om je een zo goed mogelijke service te bieden. Zie ons cookie statement. Door verder te gaan op deze website stem je in met deze cookies.