Ga naar de inhoud
Bekijk kavel bij Catawiki

Huidig bod

€ 6

Veiling loopt tot

7 november, 21:57

Roco 43248 MuseumseditionGrootbedrijf:Na de Tweede Wereldoorlog was er bij de DB een groot tekort aan goede reizigerstreinlocomotieven.Onder leiding van Friedrich Witte werden nieuwe richtlijnen opgezet die tot uiting kwamen in de DB-Baureihe 23De loc met bedrijfsnummer 23 105 was in december 1959 de allerlaatste stoomlocomotiefdie Bondsrepubliek Duitsland in gebruik werd genomen.Al in 1972 werd de loc buitendienst gesteld, maar voor de viering van 150 jaar Duitse spoorwegen in 1985 werd ze volledig gerestaureerd en bedrijfsklaar gemaakt.De loc raakte zwaar beschadigd bij de grote brand in de locloods van het Verkehrsmuseum Nürnberg op 17 Oktober 2005.De loc is bij het Süddeutsches Eisenbahnmuseum in Heilbronn optisch gerestaureerd.Model:AnaloogVier aangedreven assen.2 assen voorzien van antislipbandjes Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontseinBij de locomotief is de schoorsteen al voorbereid als insteeksokkel voor de stoomgenerator (nr.10)Het model uitgevoerd is met gedetailleerde weergave van de ketelringen op de ketelDe ketelwand is gesegmenteerd, met opstaande randen of gegraveerde lijnen wat de de realistische uitstraling van de locomotief verhoogd.Locomotief getest en werkt naar behoren.Bij ingebruikname rustig laten inlopen.De originele verpakking vertoont enige sporen als gevolg van de opslag.Foto's zijn deel van de kavel beschrijving, bekijk ze daarom goed.Los bijgevoegde onderdelen in geseald zakje worden meegeleverd.De rails op de foto's zijn... lees verder bij Catawiki
Bekijk kavel bij Catawiki

Andere interessante kavels