Harley Davidson Dragster V-Rod Destroyer nieuw, nooit gereden, 1300 cc, Jaar 2007Chassisnummer: HDR7RC71L6K976***Dit voertuig is niet bedoeld om op de weg te rijden, maar uitsluitend op het dragstercircuit, dus geen papieren voor inschrijvingMet de Destroyer biedt Harley-Davidson de dragster vrij te koop aan. Het zal niet langer het dynamietstokje zijn dat voorbehouden is aan een paar liefhebbers, maar de dosis enorme adrenaline voor iedereen... Nou ja, bijna. Dit krankzinnige ding zal toch verkocht worden voor 45.000 € en slechts 600 exemplaren worden gemaakt voor 2006.Verwacht niet er eentje te hebben voor 2007, want de twee machines die dit jaar voor Frankrijk zijn gepland, staan al gereserveerd, en één machine is bedoeld voor België.De vloeistofgekoelde twin van de V-Rod groeit naar 1.300 cc door langere slag en grotere boring. We nemen de koppen onder handen, verhogen de compressieverhouding tot 14:1, plaatsen gegoten zuigers, voegen een elektro-pneumatische shifter toe voor de versnellingsbak en versterken de koppeling. Die laatste gaat behoorlijk tekeer, want hij moet een enorme klap verwerken. De V-Rod Destroyer levert meer dan 165 pk aan het achterwiel (wat waarschijnlijk meer dan 180 pk aan de krukas oplevert). Voor een tweecilinder is dat krachtig!En dan, net zo goed de overbodige dingen... lees verder bij Catawiki
Veilingagenda gebruikt cookies om je een zo goed mogelijke service te bieden. Zie ons cookie statement. Door verder te gaan op deze website stem je in met deze cookies.