Japans eerste SupersportwagenToyota 2000GTMet recht kan de Toyota 2000GT de eerste Japanse Superauto genoemd worden. Hij is voorzien van een 150 pk sterke tweeliter zescilinder, goed voor een topsnelheid van ruim 200 km/u. De 2000GT heeft onafhankelijke wielophanging met schijfremmen rondom en een synchrone vijfversnellingsbak.Er zijn vier koplampen: twee achter plexiglas en twee opklapbare. De laatste zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt, waar hoger geplaatste koplampen verplicht zijn. De Toyota 2000GT is ontworpen door Satoru Nozaki.De motor is gebaseerd op de zescilinder uit de Toyota Crown voorzien van een dubbele bovenliggende nokkenas. In racetuning levert de motor 200 pk.In totaal zijn er 351 Toyota's 2000GT geproduceerd, wat hem tot een van de meest begeerlijke superauto's van de jaren zestig maakt. Momenteel wordt de GT gemiddeld gewaardeerd rond $1.180.000.Grenzverleggende Toyota-prestaties dus in 1967. Dat kunnen we nu ook zeggen van EBBRO die dit model precies heeft nagebouwd in 1 op 24 met uiterste precisie zoals de Japanners dat kunnen!Met enige trots mag ik u deze juweel aanbieden.Enjoy the photo reportage.Heel bijzonder, de carrosserie kan in zijn geheel losgemaakt worden van chassis, transmissie en motor(!)deur middel van 4 schroeven. Inclusief woord een extra stuurwiel met stuurstang meegeleverd (zie afbeeldingen)Ebbro schaal 1/24Premium CollectieToyota... lees verder bij Catawiki
Veilingagenda gebruikt cookies om je een zo goed mogelijke service te bieden. Zie ons cookie statement. Door verder te gaan op deze website stem je in met deze cookies.