Deze BSA C11 uit 1953 is volledig nieuw opgebouwd. Het motorblok is gereviseerd. Frame is gepoedercoat. Alle overige onderdelen zijn nieuw gespoten, De motor is voorzien van een 6V elektronische regelaar. Hiermee is voldoende stroom voorhanden om de verlichting goed te laten branden. Kettingen, banden, etc. zijn uiteraard allemaal nieuw. Bijzonder aan deze motor is de aluminium cilinderkop. Deze zijn voor de C11 maar heel beperkt gemaakt. Alleen voor competitie doeleinden zijn deze toegepast. Deze kop maakt het mogelijk om in plaats van de standaard 20mm Amal pre Monobloc carburateur een 25mm Amal Monobloc (376) te gebruiken. Hierdoor is het een lekker pittig motortje geworden. Start eerste trap. Versnellingen zijn uiteraard alle vier aanwezig, koppelen en schakelen gaat prima. Ideale motorfiets voor iemand die met een makkelijk te starten, niet te zware motorfiets, lekker over de secundaire wegen wil toeren.
Veilingagenda gebruikt cookies om je een zo goed mogelijke service te bieden. Zie ons cookie statement. Door verder te gaan op deze website stem je in met deze cookies.