1955 BMW R25/3 met overeenkomende nummers. Gebouwd volgens dezelfde voorbeeldige normen als de beroemde platte tweelingen van het Beierse bedrijf, verschijnt de eencilinder BMW voor het eerst in 1925 als de 247 cc R39. Gedurende de jaren twintig en dertig worden eencilinders uitgebracht in verschillende capaciteiten, variërend van 198 cc tot 398 cc. Na enkele jaren na de oorlog beperkten de geallieerde restricties Duitse bedrijven om machines te produceren met een capaciteit van meer dan 250cc, dus het eerste postoorlogse model van BMW is een 247 cc enkelcilinder, de R24, geïntroduceerd in 1948. In 1950 wordt een verbeterd model gepresenteerd, de R25. Deze is uitgerust met achtervering, een verfijnde motor en een gelaste buizenframe met zijspanmontages; het frame van de R24 was geschroefd. De motorafmetingen zijn 68x68 mm en het vermogen bedraagt 12 pk bij 5600 rpm. Meer dan 23.000 machines worden verkocht en wanneer de geüpdatete R25/2 in 1951 op de markt komt, worden slechts kleine aanpassingen als noodzakelijk beschouwd. Een belangrijke wijziging is echter de montage van een nieuw type zadel zonder verticale veren, het 'zwevende zadel'. Dit zadel verbetert het rijcomfort aanzienlijk. In 1953 werd de laatste versie van de R25, de /3, geïntroduceerd. Dit model is... lees verder bij Catawiki
Veilingagenda gebruikt cookies om je een zo goed mogelijke service te bieden. Zie ons cookie statement. Door verder te gaan op deze website stem je in met deze cookies.